שכחתי להתחיל לבדוק בזמן 7 נקיים לפני חתונה (טהרת המשפחה)
שאלה
שלום,
פספסתי את הימים הראשונים של הבדיקות. הווסת האחרונה הייתה לפני מעל לחודש, חיברתי חפיסות, לא היו דימומים. מה עלי לעשות?
תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),
כל עוד לא בוצעו מינימום בדיקות, תהליך הטהרה מתעכב. יש לבצע לכל הפחות הפסק טהרה, בדיקה אחת (רצוי למחרת ) שמתחילה את 7 הנקיים ובדיקה אחת ביום 7 לנקיים.
במקרי קצה ניתן לתלות ולהחשיב כבדיקה לדוגמה הוצאת טמפון נקי או קינוח בנייר לבן שהיה עמוק מהרגיל.
יש לשוחח על כך פרטנית ולבחון את כלל האפשרויות ההלכתיות.
