שאלה על נידה (טהרת המשפחה)
שאלה
תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),
שאלתך נוגעת בשני מישורים :
- המישור הרפואי
- המישור ההלכתי
במישור הרפואי:
כשנוטלים גלולות יש להצמד להוראות המופיעות ו/ או להנחיות הרופא
נשים רבות כיום מחברות חפיסות .
בכל מקרה לא מומלץ להצמיד יותר מ3 חפיסות .
ההמלצה למי שמעוניינת להצמיד חפיסות היא לעשות זאת בהדרגה
אם מופיעים כתמים בהחלט יתכן ומדובר בהתרגלות של הגוף בדומה לנטילה של גלולה חדשה.
יחד עם זאת ממליצה להיות קשובה לגוף . אם הכתמים מתגברים, הגוף מאותת כי רירית הרחם 'התעייפה' וזקוקה להתחדשות. במקרה כזה מומלץ לעשות הפסקה ולקבל ווסת.
במישור ההלכתי:
ראיית כתמים עלולה לאסור את האשה.
בוחנים את ההיבט ההלכתי כל כתם לגופו של עניין.
כתמים יאסרו רק אם יופיעו כל התנאים:
הרגשה של ווסת
או
1. צבע בגווני ורוד/ אדום / בורדו / חום – אדמדם
2. גודל מעל קוטר 19 ממ
3. רקע לבן
4. רקע מקבל טומאה
לכן, יש להקפיד על שמירת הטהרה כדי שהכתמים לא יאסרו, שזה אומר:
ללכת עם תחתון צבעוני רצוי כהה, להשתמש במצעים ומגבות צבעוניות, לא להסתכל על נייר טואלט לבן אם קינחת בו מייד לאחר הטלת שתן ( ספרדים מקלים בנייר, ניתן להשתמש בנייר צבעוני או להמתין כ 15 שניות מגמר מתן שתן ועד לקינוח)
ניתן להשתמש בתחתוניות, רצוי שחורות
יש להמנע מקינוח במגבונים
במידה ואת מתלבטת מוזמנת ליצור קשר בוואצאפ או טלפון
