התייעצות בעניין 7 נקיים (טהרת המשפחה)
שאלה
עשיתי אתמול הפסק טהרה והבדיקות יצאו נקיות. בערב בניגוב הייתה הפרשה שקופה עם כמו נקודה ורדרדה. זרקתי את הנייר מהלחץ. האם צריך לעשות היום הפסק שוב או שניתן להמשיך כרגיל? אני מחכה שבעלי יגיע מחו"ל וכל יום הוא קריטי וחשוב לי. אציין שאני גם לוקחת כדורים לדחיית ביוץ כי הוא נפל לי ב 7 נקיים ורופאת נשים נתנה לי כדי שהביוץ יסתדר. אז ייתכן שגם לכדורים יש השפעה.
תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),
אם אין הרגשה בעייתית שליוותה את המראה, קשה מאד לקבוע איסור על סמך ראיה בחטף של ספק הפרשה בגוון לא ברור ועל נייר טואלט שנחשב כלי שלא מקבל טומאה.
אם אתם ספרדים פשוט שהנייר לא אוסר.
אם אשכנזים כדאי לברר עוד מידע כגון צבע התאורה, צבע הנייר, כמה זמן חלף מגמר מתן שתן ועד לקינוח? וכו
רב הסיכויים שניתן להקל בנייר.
מזכירה שכדאי להשתדל לא להסתכל על נייר טואלט לבן אם הקינוח היה בצמידות למתן שתן ללא שהות.
מוזמנת לסיום ההתיעצות בטלפון או וואצאפ
