content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

דימום לאחר לידה בהנקה מלאה (הריון, לידה והנקה)

שאלה

שלום לרב, אני כחמישה חודשים לאחר לידה ומניקה הנקה מלאה. בתחילה נטלתי גלולות סרזט אך כיוון שגרמו לדימומים עברתי לגלולות מיקרולוט. אתמול בבוקר החל דימום שלווה בהתכווצויות (הרגיש כמו כאבי מחזור) ולכן השתמשתי באיריס-קאפ (מעין כוסית סיליקון שאוגרת את הדם במקום טמפון/תחבושת) כשרוקנתי אותה בצהריים (לאחר כ4 שעות בערך) היה בה מעט דם (לא יודעת לכמת) ובערב כשרוקנתי אותה היתה כמות של חצי כפית אולי..ומאז לא היה דימום כלל. מה הדין וכיצד עלינו לפעול? תודה.

תשובה מאת הרב אלישיב קנוהל

~לעניות דעתי אם הכאבים (התכווצויות) היו בטווח של 10 דקות מראיית הדם לפניה, אזי יש כאן חשש של דם בהרגשה שלא חלים עליו דיני כתמים והוא אוסר אפילו במראה קטן מאד.