content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

כתמי דם כתוצאה משימוש בגלולות לאחר לידה (הריון, לידה והנקה)

שאלה

שלום רב, אשתי ילדה את בתנו הבכורה לפני כחודשיים. באחרונה החלה לקחת גלולות למניעת הריון, וכעבור כשבוע וחצי החלו להופיע כתמי דם חלשים- "כמו ביום האחרון של המחזור", כפי שהיא מתארת אותם. הכתמים הופיעו במשך כמה ימים רצופים. איננו יודעים אם מדובר בדם וסת, או בדם כתוצאה מהשימוש בגלולות. האם הדבר בכלל משנה לעניין הטהרה? אודה להכוונה!

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה

בתשובתך חסרים פרטים רלוונטים משמעותיים. כגון: האם אשתך מניקה? איזה סוג גלולות היא נוטלת?
יחד עם זאת:
גלולות הנלקחות בעת הנקה עלולות לגרום לכתמים.
כתם הנו הפרשה שלא מלווה בהרגשה ואינה צפויה ( כמחזור).
בפסיקה בענייני כתמים ישנה חשיבות לצבע הכתם, גודלו, על מה נראה ( כלי שמקבל/אינו מקבל טומאה) ומה צבע הרקע עליו נראה.
מכיון שגם בנושא זה חסרים הפרטים המשמעותיים, עליכם להתייעץ עם רב או יועצת הלכה, על מנת לקבל פסיקה רלוונטית למה  שראיתם. 
בעיקרון, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התופעה של הכתמים היא להמנע מלבוא לכלל שאלה.
לפיכך  מומלץ:
1. ללבוש תחתונים כהים ( שחורים וכדומה).
2. בשימוש בתחתוניות – רק עם שחורות.
3.  יש להמנע מלהסתכל על נייר הטואלט לאחר הקינוח בשרותים!!!
אם אינה יכולה להתאפק – יש להשתמש בנייר טואלט צבעוני, לקנח את כל האזור ולא רק בפתח הנרתיק, להמתין כ- 15 שניות בין סיום מתן השתן לקינוח.
4. בעת תשמיש  ולאחריו, השתדלו  להיות בחשיכה ( גם המקלחת שאחרי..) ולהשתמש במצעים ומגבות צבעוניים.