content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

שאלה על נידה (טהרת המשפחה)

שאלה

אני מחברת שתי חפיסות גלולות פעם ראשונה ועל כמה ימים יש לי כתמים דם פתאום על התחתונית ולפעמים אני מנגבת אם טישו ויש לי קצת דם האם זה כי הגוף צריך להתרגל או שאני טמאה ?

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),

שאלתך נוגעת בשני מישורים :

  1. המישור הרפואי
  2. המישור ההלכתי

במישור הרפואי:
כשנוטלים גלולות יש להצמד להוראות המופיעות ו/ או להנחיות הרופא
נשים רבות כיום מחברות חפיסות .
בכל מקרה לא מומלץ להצמיד יותר מ3 חפיסות .
ההמלצה למי שמעוניינת להצמיד חפיסות היא לעשות זאת בהדרגה
אם מופיעים כתמים בהחלט יתכן ומדובר בהתרגלות של הגוף בדומה לנטילה של גלולה חדשה.
יחד עם זאת ממליצה להיות קשובה לגוף . אם הכתמים מתגברים, הגוף מאותת כי רירית הרחם 'התעייפה' וזקוקה להתחדשות. במקרה כזה מומלץ לעשות הפסקה ולקבל ווסת.

במישור ההלכתי:
ראיית כתמים עלולה לאסור את האשה.
בוחנים את ההיבט ההלכתי כל כתם לגופו של עניין.
כתמים יאסרו רק אם יופיעו כל התנאים:
הרגשה של ווסת
או
1. צבע בגווני ורוד/ אדום / בורדו / חום – אדמדם
2. גודל מעל קוטר 19 ממ
3. רקע לבן
4. רקע מקבל טומאה
לכן, יש להקפיד על שמירת הטהרה כדי שהכתמים לא יאסרו, שזה אומר:
ללכת עם תחתון צבעוני רצוי כהה, להשתמש במצעים ומגבות צבעוניות, לא להסתכל על נייר טואלט לבן אם קינחת בו מייד לאחר הטלת שתן ( ספרדים מקלים בנייר, ניתן להשתמש בנייר צבעוני או להמתין כ 15 שניות מגמר מתן שתן ועד לקינוח)
ניתן להשתמש בתחתוניות, רצוי שחורות
יש להמנע מקינוח במגבונים
במידה ואת מתלבטת מוזמנת ליצור קשר בוואצאפ או טלפון