content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

טהרה עם התקן מירנה (טהרת המשפחה)

שאלה

שלום . אני בת 46 עם התקן מירה מטעם רפואי . לאחר התקנה מלפני חצי שנה וסת כמעט לא קורה . יש מידי פעם הפרשה דמית פעם אחת בש3 - 4 שבועות . השאלה- האם עדיין צריך המתנה 7 נקיים גם אחרי שיצאה פעם אחת קצת דם ?

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),

מה שאת רואה משוייך הלכתית להגדרת "כתם" אם הוא בא בלי הרגשה הלכתית שמלווה בקביעות את הווסתות שלך, הוא אינו אוסר.
ממליצה לך לקרוא בעיון את הפרק העוסק בענייני כתמים, באתר.
בעיקרון, כתם לא יאסור אשה אלא אם כן יתקיימו בו כל התנאים כולם:
גוון אוסר ( ורוד, אדום, בורדו, חום- אדמדם, שחור)
גודל מעל קוטר של 19 ממ'
רקע לבן
רקע מקבל טומאה.
על כן מומלץ בימי טהרה ללכת עם תחתון צבעוני כהה ולהשתמש במצעים ומגבות צבעוניות.
מומלץ להשתמש בנייר טואלט צבעוני או להמנע מלהסתכל על נייר לבן אם בוצע קינוח מייד לאחר מתן שתן.
בימי 7 נקיים ניתן ללכת עם תחתונית לבנה ( אשכנזים) או תחתון צבעוני ( ספרדים)