טבילה עם תפרים (טהרת המשפחה)
שאלה
שלום, אני צריכה לטבול בעוד שבוע בעז"ה ואני אחרי ניתוח, יש לי תפרים ומדבקה על התפרים שאני לא אמורה להוריד, האם מותר לטבול עם זה? ההורדה של התפרים והמדבקה צריכה להיות רק כעבור שבועיים מהטבילה המיועדת. בנוסף, בהנחיית הרופאה אסור לטבול חודש לאחר הניתוח אז האם יש מספר פעמים מינימלי שאוכל לטבול?
תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),
ראשית הרבה בריאות. חשוב להקשיב להוראות הרופא ועם זאת פעמים רבות לאחר ניתוח כשהרופאים מבינים את התהליך, ולאחר התיעצות איתם, הם מאפשרים לטבול.
מבחינה הלכתית התפרים והמדבקה יחשבו מיעוט שלא מקפידה עליו ויש אפילו 'הקפדה הפוכה' לצורך בריאותה.
יש לקבוע עם הבלנית לטבול ראשונה לאחר החלפת המים ולטבול מינימום טבילות. מי שמברכת מחוץ למים טובלת פעם אחת ולנוהגת לברך במים – 2 טבילות, אחת לפני הטבילה ואחת לאחריה. יש לשטוף לאחר מכן במים זורמים.
