הפסק טהרה (טהרת המשפחה)
שאלה
אם לא עשיתי בדיקות להפסק טהרה בגלל ששכחתי ואני צריכה לטבול ביום חמישי הקרוב אני צריכה לעשות את הבדיקות מחדש ביום חמישי וללכת לטבול שבוע הבא או שאני צריכה לחכות לווסת הבאה כדי לטבול בעלי יודע שאני צריכה ללכת לטבול יום חמישי הקרוב מה אני אומרת לו בכדי שלא היו מריבות בנינו
תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),
אשה ששכחה לעשות בדיקות, עושה אותן ברגע שנזכרה ואז מתחילה את הספירה.
אני שומעת על הקושי והחשש לשלום הבית אך אמון ובפרט בענייני טהרה הם בסיס לשמירה על שלום הבית. שיח פתוח על הטעות שנעשתה, קרוב לוודאי שגם אם יהיה בו כעס כלשהו יחלוף. אך להסתיר את האמת וחלילה להגיע ליחסים כשאסורים, עלול לגרום למצב של פגיעה אנושה בשלום הבית מה גם שהלכתית הוא בעייתי מאד ונחשב איסור חמור גם בגלל האיסור כשלעצמו וגם מהטעם של אובדן האמינות.
מוזמנת ליצור איתי קשר טלפוני, לעיתים על אף שלא בוצעו בדיקות ניתן לתלות בהוכחות אחרות ולהקל בדיעבד.
