content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

דימום קל ומירנה (טהרת המשפחה)

שאלה

אני עם התקן מירנה כבר 4 שנים בערך. לרוב בלי מחזור כלל וכלל. אתמול בניגוב דימום קל, לא אדום, אלא בהיר כזה יחסית. לא החתים תחתונים. לא היה מאז שוב. האם מצריך הפסק טהרה? הבנתי שלא אבל מוודאת. תודה ושנה טובה

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),

מרבית הפוסקים סוברים שראיה על נייר בקינוח, גם אם הוא לבן אינה אוסרת. אם אתם ספרדים מקלים. אם אשכנזים, יש חשיבות לעיתוי הקינוח.
בנוסף, לא ברור אם הצבע היה בגוון אוסר:
ורוד, אדום, בורדו או חום – אדמדם
פני בוואצאפ או טלפון ונברר את הסוגיה לעומקה.
חשוב להקפיד לא להסתכל על נייר טואלט לבן אם הקינוח נעשה מיד לאחר מתן שתן.