content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

אחרי לידה (הריון, לידה והנקה)

שאלה

שלום וברכה אני 7 שבועות אחרי לידה ב'ה. הדימום הפסיק ואז הגיע שוב דימום, לדעתי זו היתה ווסת, לקח זמן עד שזה הפסיק. ועכשיו אני כבר ביום השישי מתוך השבעה נקיים ובבדיקה של הבוקר יצא כתם קטן והרב אמר שזה בדיקה תקינה, אך עכשיו התחיל לי שוב פעם דימום שכבר נראה בתחתון. מה עלי לעשות?

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),

ראשית מזל טוב
מבחינה רפואית, דימום לאחר לידה עשוי להתמשך לסרוגין באופן טבעי, עד 8 שבועות.
אם הדימום נמשך מעבר לכך יש להבדק אצל רופא הנשים ולשלול הימצאות שארית שיליה או שתיתכנה סיבות נוספות כגון חוסר איזון הורמונלי, פציעה וכו.
מבחינה הלכתית יש להתייעץ עם יועצת או רב, באופן פרטני לגבי כל כתם וכתם האם אוסר או לא.
במסגרת זו חסרים הרבה פרטים משמעותיים. אשמח לעזור יותר בפניה ישירה דרך וואצאפ או טלפון ולדון בסוגיה לעומק על כל פרטיה.