content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

אחרי טבילה קריש דם בנגוב (טהרת המשפחה)

שאלה

מה לעשות אתמול טבלתי והיום אחרי קטנים ראיתי בניגוב קריש דם יבש

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),

בשאלתך חסרים מספר פרטים משמעותיים:

האם הרגשת הרגשה כלשהי שליוותה את הראיה?
האם הרגשת איזו תחושת כאב או אי נוחות ביחסים?
האם הנייר לבן?
האם אתם אשכנזים או ספרדים?
האם חלף זמן כלשהו מסיום הטלת מי הרגליים ( "קטנים") לקינוח?
מרבית הפוסקים מקלים בראיית כתם על נייר טואלט. אם אתם ספרדים ניתן להקל ואם אשכנזים יש לבחון לגופו של עניין, לא בהכרח שזה אוסר ואם כן, יתכן שישנה פציעה כלשהי שבמידת הצורך ניתן יהיה להתירה על ידי בדיקת אחות בודקת.