יז בתמוז
תחילת ימי בין המצרים בצום י"ז בתמוז. לפי המשנה, ביום טרגי זה חטא עם ישראל בחטא העגל, והביא לשיבור הלוחות: "חֲמִשָּׁה דְבָרִים אֵרְעוּ אֶת אֲבוֹתֵינוּ בְּשִׁבְעָה עָשָׂר בְּתַמּוּז … נִשְׁתַּבְּרוּ הַלּוּחוֹת, וּבָטַל הַתָּמִיד, וְהָבְקְעָה הָעִיר, וְשָׂרַף אַפָּסְטְמוֹס אֶת התּוֹרָה, וְהֶעֱמִיד צֶלֶם בַּהֵיכָל" (משנה תענית ד', ו').
הדגשת הקשר שבין חטא העגל לבין צום י"ז בתמוז נועדה אולי לרמוז, כי המניעים שבבסיס חטא העגל הינם למעשה אותם מניעים שגרמו לחורבן הבית.
במאמר "בשבעה עשר בתמוז נשתברו הלוחות":
https://www.mikve.net/content.asp?pageid=719
תולה הרבנית נויבירט את שבר הלוחות כמו גם את שבר החומות, בשבר האמוני הנשבר בעם.
את התורה ומצוותיה לא ניתן לכפות .
כאז כן היום, בדור של ברורים ותהיות, דור של גדולה וחיפוש דרך. דור של גאולה.
התיקון בוא יבוא ועמו הגאולה מתוך עבודת אמת של ברור. מתוך: " תהליך הדרגתי וסיזיפי של בחירה בתורה מתוך עבודה עצמית, צמיחה והפנמה".
הטבילה בימינו אינה באה ממקום של הכרח וכפיה.
יותר ויותר נשים בוחרות בטבילה מתוך הזדהות, ציפיה, שמחה, העצמה עצמית והגשמה רוחנית.
יהי רצון שבזכות אלו הנשים, טבילתן ותפילתן, נזכה במהרה לטבול ולעלות בטהרה בירושלים הבנויה.