content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

קושי בשמירת דיני טהרה (טהרת המשפחה)

שאלה

קשה לי. קשה לי לשמור נגיעה מבעלי זמן כל כך ממושך. אני כלה טרייה (תימניה, גם בעלי) ואני מרגישה שכל זמן שאנחנו אסורים אני ממש נכנסת לעצבות, אפאטיות וריחוק. אני מרגישה שהלכות טהרת המשפחה רק גורמות לי לכעוס על אלוקים. בפעם שעברה לא הצלחנו לשמור על כל הדינים (עם מצפון רב) והפעם עוד לא עבר יום וחצי וכבר קשה לי. אני מתייחסת אליו אחרת ומעדיפה שלא לראות אותו מאשר לראות ולכאוב על הקושי. זה רק גורם לי צער שאני אשת איש ולא יכולה לגעת בו רוב הזמן. המחזור שלי מתחילת הסממן הראשון ועד סוף הסממן האחרון אורך 8 ימים, ואני מקבלת כל שלושה וחצי עד ארבעה שבועות מחזור. יש לציין שגם בלי הנגיעה אני מרגישה אהובה על ידו, הוא לא מפסיק להחמיא לי ולתת לי להרגיש כמו מלכה ואני מעריכה אותו מאוד. אני פשוט אוהבת מגע וחום. אשמח לכל דבר שיעזור לי להתגבר על הקושי ולקיים את טהרת המשפחה באהבה, ולא להרגיש שזה עול שכבד עליי.

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה

כותבת יקרה.
אני חשה בדבריך את עוצמת הקושי, התסכול, הכאב והמתח אשר כל כך הרבה בני זוג חשים סביב אתגר שמירת הטהרה . בפרט סמוך לחתונה ובמעגלי החיים השונים, כגון לאחר לידה, שמחות וחלילה תקופות קשות.
אוכל להקל עליך רק בכך שתלמדי את ההלכות כהויתן . רבות הנשים שמחמירות עם עצמן שלא לצורך, מה שמחמיר את התחושות השליליות לגבי מצוה חשובה זו וגורם לפגיעה במצוות חשובות לא פחות כגון פריון, שלום בית מצוות עונה וכו'.
את הפסק הטהרה ניתן לעשות ביום הרביעי ( למנהג חלק מעדות ספרד) או החמישי. אין צורך להמתין שההפרשות נקיות לחלוטין. פעמים רבות בימים אלו גווני ההפרשות כבר מאפשרים הפסק טהרה ותחילת ספירת 7 נקיים. כדאי, בפרט בתחילת הנישואין להתייעץ על כל עד כזה עד שתלמדי מה טהור ומה לא. אם הוסת אכן ארוכה ניתן לנסות ולקצר אותה באמצעים טבעיים. לנשים אשר נוטלות גלולות יש אפשרות ליטול  גלולות המיועדות למשך 3 חודשים ברציפות (סזוניק) ורק אז לעשות הפסקה.
בנוסף, אתם יכולים לנסות בימי ההרחקה לשים את הדגש על עבודה רוחנית אישית וזוגית.