content-box search-form mini
חזרה לכל השאלות

כדורי פרימולט נור (מנהגי כלות)

שאלה

שלום, אני מתחתנת בעזרת ה' ב14.08, קבלתי מחזור ב16.07 אך בגלל שהמחזור שלי לא סדיר קבלתי מרשם לפרימולט נור מה07.08(שבוע לפני החתונה). האם החישוב ימים נכון? או שכדאי להתחיל לקחת את הכדורים קודם? קראתי שיש תופעות לוואי של דימום האם זה שכיח? מפחדת מאד מחופת נידה תודה רבה!

תשובה מאת נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות בודקת טהרה(M.A ),

יש גישות שונות לנטילת פרימולט נור. יש רופאים הממליצים לקחת 10-14 יום לפני הווסת הצפויה. ויש שפחות. את יכולה להתחיל לקחת כמה ימים לפני כן. תלוי גם במינון שהומלץ ( בדרך כלל 2 כדורים ביום). אי אפשר למנוע לחלוטין ממצבי כתמים אך אפשר להמנע מהם ככל שניתן על ידי הקפדה על נטילה בשעות קבועות ומדויקות.

מבחינה הלכתית גם כן ניתן להמנע מלהאסר על ידי ביצוע בדיקות מוקדם ככל שניתן. הפסק+ יום 1 לנקיים ( למחרת ההפסק) + יום 7 ( סיום הנקיים) במהלך השבוע עשי בדיקות רק בימים שאת לא רואה כל הכתמה חיצונית. לכי כל הזמן עם תחתונית לבנה והקפידי לא להסתכל על נייר הטואלט לאחר הקינוח. עם תום 7 הנקיים בדקי מדי 4 ימים עד לטבילה.

והכי חשוב היי בשמחה. לחץ הוא מתכון מצוין ל שיבושים הורמונליים השתדלי ככל שניתן להמנע ממנו ולהתמקד בכך שעשית כל השתדלות שביכולתך. מזל טוב.