מקוה.נט בפייסבוק

שאלות ותשובות

שאלה הלכתית

מעוניינת לשאול את היועצת או את הרב שאלה הלכתית?

טהרת המשפחה

שאלה

?? שלום רב
אני לוקחת גלולות Yaz למניעת הריון , קיבלתי מחזור אחרי שלקחתי גלולות לבנות ואז אחרי שוב חזרתי לפי הימים גלולות הורודות וטבלתי אחרי שבוע ואז באמצע שכחתי לקחת פעם אחת ועוד פעם לקחתי באיחור של כמה שעות ואז קיבלתי מחזור בזמן שאני לא אמורה לקבל ומאז אני לא מצליחה להתנקות לגמרי אחרי 5 ימי נקיים פתאום התחיל לי שוב דימום מוזר בצבעים חומים ומאוד מינורי והתחלתי את הספירה מחדש. מאז כבר עוד שבועיים עברו וזה עדיין נמשך!
בקושי יש הפרשות חיצוניות אך אני לא מצליחה שיהיה לי בדיקה נקיה או שהיא נקיה ואז רואה על הלבנים , זה יוצא עם כתמים בצבע חום בהיר ולפעמים כהה.(ולפעמים יוצא גם צבע אדום ממש מינורי ואחכ נפסק
מה לעשות

תשובה

נחמה שולמן- יועצת הלכה, אחות (B.A ), בודקת טהרה:

מראה חום ללא גוון ורוד/ אדום או חום- אדמדם אינו אוסר והוא טהור.
הפחיתי את מספר הבדיקות למינימום : הפסק טהרה, ללא מוך+ בדיקה למחרת= היום הראשון לנקיים+ בדיקה באמצע הימים+ בדיקה ביום השביעי = יום הטבילה. לכי עם תחתונית אם אתם אשכנזים או תחתון צבעוני אם אתם ספרדים. הקפידי לא להסתכל על נייר טואלט לאחר הקינוח.
אם היה מראה דמי אדום על העד - לכי להבדק אצל אחות בודקת טהרה.

Shiralevi2332@gmail.com

לתרומות והקדשות לחץ כאן
לרפואת
לבנה בת מרים, מרים בת מטילדה, מטילדה בת שרה
רפואת הנפש ורפואת הגוף
לעילוי נשמת
מרת ברכה לנדאו בת יעקב ז"ל
ר' יצחק שולמן בן איסר ז"ל
לעילוי נשמת
משה בן אברהם ישראל, רבקה בת הרב יחיא ז"ל
שמואל בן חיים ז"ל
אתרים מומלצים: אורייתא • תהילים • שמירת הלשון • פרקי אבות