מקוה.נט בפייסבוק

שאלות ותשובות

שאלה הלכתית

מעוניינת לשאול את היועצת או את הרב שאלה הלכתית?

דימום בעת לקיחת גלולות

שאלה

שלום
ילדתי לפני חודשיים, אני מניקה באופן מלא ולוקחת כבר שלושה שבועות גלולות סרזט. שבוע לאחר שהתחלתי לקחת את הגלולות היה לי דימום במשך שבוע וחמישה ימים.ץ אחרי שלושה ימים התחיל הדימום מחדש. בעלי בצבא ולכן חשוב לנו מאוד להימנע מדימום ותקופות של איסור. שמעתי שיש רופאים שאומרים לקחת גלולה כל 12 שעות ולא 24 וכך מפסיקים את הדימום. אשמח אם תוכל ליעץ לנו.

תשובה

דר' ישראל יולס- רופא נשים ירא שמים: ראשית, מזל טוב. שנית, לצערנו, תופעת הדימום עם "גלולות ההנקה" ( המכילות רק מרכיב אחד מתוך שני המרכיבים של הגלולה הרגילה- הפרוגסטרון), תופעה זו מוכרת, מציקה  ולצערי אין לה פיתרון מושלם. אכן שמעתי על ההמלצה להעלות את המינון ל 2כדורים ליום ואף שמעתי על הצלחות מסויימות בשיטה זו. יחד עם זה ברצוני להדגיש שההוראה המחייבת ( את הרופאים והמטופלים כאחד) היא ליטול את הטיפול במינון ובצורה המוכתבים על ידי היצרן ומשרד הבריאות. בנוסף, כל דימום חריג- ואף אם מקורו ככל הנראה בגלולה, מחייב לפנות לבדיקה רפואית, שכמובן במקרה שלך איננו מחייב שיהיה בבהילות.
לסיכום היתי מציע: 1. לקבוע פגישה עם הרופא המטפל  2. לשקול יתרונות וחסרונות העלאת המינון  3.מעט סבלנות ( למרות שאני מבין את הקושי שבדבר). פעמים רבות העניין מסתדר, ואז יש שקט מבורך לחודשים ארוכים.
בברכת בריאות שלימה
ד"ר יולס
לתרומות והקדשות לחץ כאן
לרפואת
מרת לבנה בת מרים שתח'
רפואת הנפש ורפואת הגוף
לעילוי נשמת
מרת ברכה לנדאו בת יעקב ז"ל
ר' יצחק שולמן בן איסר ז"ל
לעילוי נשמת
משה רובינשטיין בן אברהם ישראל, ואשתו רבקה בת הרב יחיא ז"ל
שמואל בן-הרוש בן חיים ז"ל
אתרים מומלצים: אורייתא • תהילים • שמירת הלשון • פרקי אבות